1,6 8V remont silnika - problemy

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

1,6 8V remont silnika - problemy

przez jari » 2012-06-13, 11:03

Zdecydowałem się zrobić remont silnika tj. wymienione zostały:
-pierścienie
-uszczelniacze
-planowanie głowicy
-polerowanie zaworów
-wyciśnięty olej z popychaczy
-wszelkie nowe uszczelki między innymi pod pompę oleju
-sprawdzona głowica pod kątem szczelności i czy nie jest gdzieś pęknięta
-wymieniony rozrząd wraz z pompą wody
-zalany olej motul półsyntetyk (wcześniej motul mineralny)
-filtr oleju


Objawy:
Silnik strasznie kopci na biało, tak że nic nie widać z tyłu (jak się doda gazu), olej leje się z tłumika końcowego ... uszczelka od kolektora wydechowego ubrudzona w oleju ..

O co chodzi ??

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 425
Dołączył(a): 2010-04-28, 07:38
Lokalizacja: WK, WPR, WB, WPL
Imię: Jarek
Silnik: Y20DTH
KM: 101
GG: 3604408
Telefon: Xperia T
Województwo: Mazowieckie
Garaż: Srebrna WPR by jari

przez GRZEGORZ » 2012-06-13, 11:06

Polecamy Wam:

GRZEGORZ

 

Re: 1,6 8V remont silnika - problemy

przez poczat » 2012-06-13, 11:06

moze o to, ze mechanik dał ciała?

za mocno poskrecał głowice? moze uszczelka byla nie najlepszej jakosci i przepuszcza olej, plyn chlodniczy itd? moze wydmuchalo uszczelke ...

czemu robiles remont?
www.fabrykafotousmiechu.pl - fotobudka na Twoją imprezę - ZAPRASZAMY :)

Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1475
Dołączył(a): 2008-11-05, 17:46
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Łukasz
Silnik: Z18XE
KM: 125
GG: 2954452
Województwo: Śląskie

Re: 1,6 8V remont silnika - problemy

przez jari » 2012-06-13, 11:16

poczat napisał(a):moze o to, ze mechanik dał ciała?

za mocno poskrecał głowice? moze uszczelka byla nie najlepszej jakosci i przepuszcza olej, plyn chlodniczy itd? moze wydmuchalo uszczelke ...

czemu robiles remont?


Silnik był już rozbierany 2 razy, 2 nowe uszczelki pod głowicę (jedna Reinz'a, druga Erlinga)
3 osoby oglądały już silnik i głowicę - wszyscy rozkładają ręce

Silnik wcześniej kopcił na niebiesko i pożerał olej

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 425
Dołączył(a): 2010-04-28, 07:38
Lokalizacja: WK, WPR, WB, WPL
Imię: Jarek
Silnik: Y20DTH
KM: 101
GG: 3604408
Telefon: Xperia T
Województwo: Mazowieckie
Garaż: Srebrna WPR by jari

Re: 1,6 8V remont silnika - problemy

przez poczat » 2012-06-13, 11:18

ja juz tez mialem rozbierany silnik ;) teraz załuje ;)

no ale dluga historia ...
www.fabrykafotousmiechu.pl - fotobudka na Twoją imprezę - ZAPRASZAMY :)

Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1475
Dołączył(a): 2008-11-05, 17:46
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Łukasz
Silnik: Z18XE
KM: 125
GG: 2954452
Województwo: Śląskie

Re: 1,6 8V remont silnika - problemy

przez jari » 2012-06-13, 11:32

jakie powinny być uszczelniacze zaworów 7 mm czy 6mm ??

mechanik twierdzi że 6 mm, a katalog opla, że 7 mm (OPEL 06-42-527)

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 425
Dołączył(a): 2010-04-28, 07:38
Lokalizacja: WK, WPR, WB, WPL
Imię: Jarek
Silnik: Y20DTH
KM: 101
GG: 3604408
Telefon: Xperia T
Województwo: Mazowieckie
Garaż: Srebrna WPR by jari

Re: 1,6 8V remont silnika - problemy

przez marian » 2012-06-13, 18:20

Ja miałem remont i żałuje XD mechanik coś ci sknocil jak kopci to dalej bierze olej na bank się pierścienie nie ułozyły i mozliwe że te uszczelniacze lipne
mozliwe że typ dał te złe uszczelniacze i do błedu sie nie chce przyznać wątpei żeby był mądrzejszy niż katalog części opla jesli maja być 7mm to skąd ten typ wymyslil 6mm :lol:
"słż stąd wyrasta życie miasta"
ANTYSŁOIK

Przyjaciel
Avatar użytkownika
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 2011-02-13, 20:56
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów
Imię: Mariusz
Silnik: --- wybierz ---
KM: 193
Województwo: Mazowieckie
Garaż: Elegance mariana :D ciemne szybki ! :D

Re: 1,6 8V remont silnika - problemy

przez jari » 2012-06-13, 18:42

marian napisał(a):Ja miałem remont i żałuje XD mechanik coś ci sknocil jak kopci to dalej bierze olej na bank się pierścienie nie ułozyły i mozliwe że te uszczelniacze lipne
mozliwe że typ dał te złe uszczelniacze i do błedu sie nie chce przyznać wątpei żeby był mądrzejszy niż katalog części opla jesli maja być 7mm to skąd ten typ wymyslil 6mm :lol:


Uszczelniacze są założone 7 mm wg katalogu, założone przez firmę, pierścienie na pewno odpadają. 3 mechaników oglądało i rozkładają ręce, a gorzej kopci niż przed remontem silnika
Czwarty mechanik sprawdzał głowicę i mówi że wszystko jest dobrze, mówi, że może być coś z czujnikami .. czy to możliwe ??

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 425
Dołączył(a): 2010-04-28, 07:38
Lokalizacja: WK, WPR, WB, WPL
Imię: Jarek
Silnik: Y20DTH
KM: 101
GG: 3604408
Telefon: Xperia T
Województwo: Mazowieckie
Garaż: Srebrna WPR by jari

Re: 1,6 8V remont silnika - problemy

przez IceMan » 2012-06-20, 21:19

jari napisał(a):Zdecydowałem się zrobić remont silnika tj. wymienione zostały:
-pierścienie
-uszczelniacze
-planowanie głowicy
-polerowanie zaworów
-wyciśnięty olej z popychaczy
-wszelkie nowe uszczelki między innymi pod pompę oleju
-sprawdzona głowica pod kątem szczelności i czy nie jest gdzieś pęknięta
-wymieniony rozrząd wraz z pompą wody
-zalany olej motul półsyntetyk (wcześniej motul mineralny)
-filtr oleju


Objawy:
Silnik strasznie kopci na biało, tak że nic nie widać z tyłu (jak się doda gazu), olej leje się z tłumika końcowego ... uszczelka od kolektora wydechowego ubrudzona w oleju ..

O co chodzi ??

Jari, możesz podrzucić marki części ww.? Czeka mnie chyba rozbiórka głowicy i nie wiem jakie graty kupować :placze:
Jutro test na CO2 w płynie.

Przyjaciel
Avatar użytkownika
 
Posty: 1579
Dołączył(a): 2009-04-09, 12:30
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Imię: Łukasz
Silnik: Z16SE
KM: 84 + 175 z20net
GG: 6988898
Województwo: Łódzkie
Garaż: "Golas" caravan

Re: 1,6 8V remont silnika - problemy

przez daro » 2012-06-22, 12:04

jakie zakładałeś pierscienie olejowe - pojedyńcze czy składane z 3 części.?może tu tkwi problem? Są dwa rodzaje pierscieni olejowych.Rozmawiałem z kilkoma dobrymi mechanikami i każdy ostrzegał mnie aby nie zakładać przy remoncie silnika pojedynczych pierscieni które nie są w stanie dopasować sie do podchodzonej gładzi cylindra.
Właśnie jestem na etapie "docierania "swojego silnika po małym remoncie i jak na razie ok
daro

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 294
Dołączył(a): 2010-12-09, 18:12
Lokalizacja: Rzeszów Tyczyn
Imię: Darek
Silnik: X16XEL
KM: 100
GG: 5901159
Województwo: Podkarpackie
Garaż: ASTRA G daro

Re: 1,6 8V remont silnika - problemy

przez jari » 2012-06-22, 12:42

daro napisał(a):jakie zakładałeś pierscienie olejowe - pojedyńcze czy składane z 3 części.?może tu tkwi problem? Są dwa rodzaje pierscieni olejowych.Rozmawiałem z kilkoma dobrymi mechanikami i każdy ostrzegał mnie aby nie zakładać przy remoncie silnika pojedynczych pierscieni które nie są w stanie dopasować sie do podchodzonej gładzi cylindra.
Właśnie jestem na etapie "docierania "swojego silnika po małym remoncie i jak na razie ok


Pierścienie olejowe 3 częściowe, samochód jest już na etapie docierania silnika :)

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 425
Dołączył(a): 2010-04-28, 07:38
Lokalizacja: WK, WPR, WB, WPL
Imię: Jarek
Silnik: Y20DTH
KM: 101
GG: 3604408
Telefon: Xperia T
Województwo: Mazowieckie
Garaż: Srebrna WPR by jari


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości