Teraz jest 2016-07-23, 14:02


1,6 8V remont silnika - problemy

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

jari

Forumowicz

  • Posty: 447
  • Dołączył(a): 2010-04-28, 07:38
  • Lokalizacja: WK, WPR, WB, WPL
  • Imię: Jarek
  • Silnik: Y20DTH
  • KM: 101
  • GG: 3604408
  • Telefon: Galaxy S6
  • Województwo: Mazowieckie
  • Garaż: Srebrna WPR by jari

1,6 8V remont silnika - problemy

Post2012-06-13, 11:03

Zdecydowałem się zrobić remont silnika tj. wymienione zostały:
-pierścienie
-uszczelniacze
-planowanie głowicy
-polerowanie zaworów
-wyciśnięty olej z popychaczy
-wszelkie nowe uszczelki między innymi pod pompę oleju
-sprawdzona głowica pod kątem szczelności i czy nie jest gdzieś pęknięta
-wymieniony rozrząd wraz z pompą wody
-zalany olej motul półsyntetyk (wcześniej motul mineralny)
-filtr oleju


Objawy:
Silnik strasznie kopci na biało, tak że nic nie widać z tyłu (jak się doda gazu), olej leje się z tłumika końcowego ... uszczelka od kolektora wydechowego ubrudzona w oleju ..

O co chodzi ??

GRZEGORZ

2012-06-13, 11:06

Offline
Avatar użytkownika

poczat

Klubowicz

  • Posty: 1599
  • Dołączył(a): 2008-11-05, 17:46
  • Lokalizacja: Gliwice
  • Imię: Łukasz
  • Silnik: Z18XE
  • KM: 125
  • GG: 2954452
  • Województwo: Śląskie

Re: 1,6 8V remont silnika - problemy

Post2012-06-13, 11:06

moze o to, ze mechanik dał ciała?

za mocno poskrecał głowice? moze uszczelka byla nie najlepszej jakosci i przepuszcza olej, plyn chlodniczy itd? moze wydmuchalo uszczelke ...

czemu robiles remont?
Offline
Avatar użytkownika

jari

Forumowicz

  • Posty: 447
  • Dołączył(a): 2010-04-28, 07:38
  • Lokalizacja: WK, WPR, WB, WPL
  • Imię: Jarek
  • Silnik: Y20DTH
  • KM: 101
  • GG: 3604408
  • Telefon: Galaxy S6
  • Województwo: Mazowieckie
  • Garaż: Srebrna WPR by jari

Re: 1,6 8V remont silnika - problemy

Post2012-06-13, 11:16

poczat napisał(a):moze o to, ze mechanik dał ciała?

za mocno poskrecał głowice? moze uszczelka byla nie najlepszej jakosci i przepuszcza olej, plyn chlodniczy itd? moze wydmuchalo uszczelke ...

czemu robiles remont?


Silnik był już rozbierany 2 razy, 2 nowe uszczelki pod głowicę (jedna Reinz'a, druga Erlinga)
3 osoby oglądały już silnik i głowicę - wszyscy rozkładają ręce

Silnik wcześniej kopcił na niebiesko i pożerał olej
Offline
Avatar użytkownika

poczat

Klubowicz

  • Posty: 1599
  • Dołączył(a): 2008-11-05, 17:46
  • Lokalizacja: Gliwice
  • Imię: Łukasz
  • Silnik: Z18XE
  • KM: 125
  • GG: 2954452
  • Województwo: Śląskie

Re: 1,6 8V remont silnika - problemy

Post2012-06-13, 11:18

ja juz tez mialem rozbierany silnik ;) teraz załuje ;)

no ale dluga historia ...
Offline
Avatar użytkownika

jari

Forumowicz

  • Posty: 447
  • Dołączył(a): 2010-04-28, 07:38
  • Lokalizacja: WK, WPR, WB, WPL
  • Imię: Jarek
  • Silnik: Y20DTH
  • KM: 101
  • GG: 3604408
  • Telefon: Galaxy S6
  • Województwo: Mazowieckie
  • Garaż: Srebrna WPR by jari

Re: 1,6 8V remont silnika - problemy

Post2012-06-13, 11:32

jakie powinny być uszczelniacze zaworów 7 mm czy 6mm ??

mechanik twierdzi że 6 mm, a katalog opla, że 7 mm (OPEL 06-42-527)
Offline
Avatar użytkownika

marian

Przyjaciel

  • Posty: 1230
  • Dołączył(a): 2011-02-13, 20:56
  • Lokalizacja: Warszawa-Mokotów
  • Imię: Mariusz
  • Silnik: --- wybierz ---
  • KM: 193
  • Województwo: Mazowieckie
  • Garaż: Elegance mariana :D ciemne szybki ! :D

Re: 1,6 8V remont silnika - problemy

Post2012-06-13, 18:20

Ja miałem remont i żałuje XD mechanik coś ci sknocil jak kopci to dalej bierze olej na bank się pierścienie nie ułozyły i mozliwe że te uszczelniacze lipne
mozliwe że typ dał te złe uszczelniacze i do błedu sie nie chce przyznać wątpei żeby był mądrzejszy niż katalog części opla jesli maja być 7mm to skąd ten typ wymyslil 6mm :lol:
Offline
Avatar użytkownika

jari

Forumowicz

  • Posty: 447
  • Dołączył(a): 2010-04-28, 07:38
  • Lokalizacja: WK, WPR, WB, WPL
  • Imię: Jarek
  • Silnik: Y20DTH
  • KM: 101
  • GG: 3604408
  • Telefon: Galaxy S6
  • Województwo: Mazowieckie
  • Garaż: Srebrna WPR by jari

Re: 1,6 8V remont silnika - problemy

Post2012-06-13, 18:42

marian napisał(a):Ja miałem remont i żałuje XD mechanik coś ci sknocil jak kopci to dalej bierze olej na bank się pierścienie nie ułozyły i mozliwe że te uszczelniacze lipne
mozliwe że typ dał te złe uszczelniacze i do błedu sie nie chce przyznać wątpei żeby był mądrzejszy niż katalog części opla jesli maja być 7mm to skąd ten typ wymyslil 6mm :lol:


Uszczelniacze są założone 7 mm wg katalogu, założone przez firmę, pierścienie na pewno odpadają. 3 mechaników oglądało i rozkładają ręce, a gorzej kopci niż przed remontem silnika
Czwarty mechanik sprawdzał głowicę i mówi że wszystko jest dobrze, mówi, że może być coś z czujnikami .. czy to możliwe ??
Offline
Avatar użytkownika

IceMan

Przyjaciel

  • Posty: 1579
  • Dołączył(a): 2009-04-09, 12:30
  • Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
  • Imię: Łukasz
  • Silnik: Z16SE
  • KM: 84 + 175 z20net
  • GG: 6988898
  • Województwo: Łódzkie
  • Garaż: "Golas" caravan

Re: 1,6 8V remont silnika - problemy

Post2012-06-20, 21:19

jari napisał(a):Zdecydowałem się zrobić remont silnika tj. wymienione zostały:
-pierścienie
-uszczelniacze
-planowanie głowicy
-polerowanie zaworów
-wyciśnięty olej z popychaczy
-wszelkie nowe uszczelki między innymi pod pompę oleju
-sprawdzona głowica pod kątem szczelności i czy nie jest gdzieś pęknięta
-wymieniony rozrząd wraz z pompą wody
-zalany olej motul półsyntetyk (wcześniej motul mineralny)
-filtr oleju


Objawy:
Silnik strasznie kopci na biało, tak że nic nie widać z tyłu (jak się doda gazu), olej leje się z tłumika końcowego ... uszczelka od kolektora wydechowego ubrudzona w oleju ..

O co chodzi ??

Jari, możesz podrzucić marki części ww.? Czeka mnie chyba rozbiórka głowicy i nie wiem jakie graty kupować :placze:
Jutro test na CO2 w płynie.
Następna strona



Powrót do Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości